
Employer branding
Een ijzersterke positie van jouw organisatie
Een werkgeversmerk is de basis van jouw positie als werkgever binnen de arbeidsmarkt. Dit merk is meer dan de vacatures die je publiceert en het logo dat je hebt. Een werkgeversmerk gaat over de collega’s, de cultuur en de manier waarop je dit met de buitenwereld communiceert. Laat geen steken vallen, maar steek veel op tijdens onze Employer Branding Analyse.
… Herkenbaar?
- Bij elke vacature die geschreven moet worden staart jouw recruiter, hr-professional of marketeer naar een knipperende cursor. Hoe schrijven we een vacature zonder containerbegrippen? Hoe laten we onze cultuur zien? Hoe zorgen we ervoor dat de vacature past bij onze tone of voice?
- ‘Word jij onze nieuwe collega?’ Shit, nee: die opening hebben we al 5 keer gebruikt als we een vacature op social media plaatsen. De openingszinnen zijn inmiddels als sneeuw voor de zon opgedroogd en je hebt geen idee hoe je nog een toffe headliner kan bedenken.
- Je hebt eigenlijk geen idee hoe jouw huidige reputatie nu is. Wat vinden bestaande collega’s van de organisatie (en hun uitingen) en hoe zien potentiële collega’s de organisatie? Zijn jullie een aantrekkelijke werkgever of rennen ze na het lezen van een vacature snel weg? Inzicht ontbreekt.
- De opdracht van employer branding is voor iemand binnen de organisatie een neventaak. Jullie willen wel: maar niemand maakt zich er echt kwaad over. Het gevolg? Het blijft vaak bij goede inspiratiesessies en leuke ideeën, maar in de uitvoering is er een gebrek aan consistentie.
- Je hebt ook eigenlijk geen idee waar je moet beginnen als het gaat om het neerzetten en ontwikkelen van je werkgeversmerk. Er is behoefte aan overzicht, duidelijke acties en de juiste expertise.
Een scherpe analyse van jouw werkgeversmerk
We starten onze samenwerkingen met een scherpe analyse van jouw werkgeversmerk. De input die we tijdens deze analyse ophalen, zorgt ervoor dat we onze recruitment marketing services beter, sneller en efficiënter uitvoeren. Een goed begin is het halve werk. De analyse die je opgeleverd krijgt is een veelomvattend en duidelijk document. Vervolgens brengen we een advies uit hoe je jouw recruitment marketing structureel kunt boosten. Na de analyse kunnen wij voor je aan de slag, maar met de analyse kun je er ook voor kiezen om zelf jouw werkgeversmerk uit te bouwen.



Wat je van ons krijgt
- Een groep van collega’s ontvangt een uitgebreide enquête met vragen over de sfeer, cultuur, ambitie en missie van de organisatie. Hun antwoorden blijven anoniem. Hierdoor kunnen we ons optimaal voorbereiden op de kick-off met collega’s;
- Een live kick-off op kantoor, waarbij we graag een rondleiding door het kantoor ontvangen. We vullen deze rondleiding aan met een teamsessies met verschillende collega’s zodat we hen het denkbeeldige vuur aan de schenen leggen;
- Een zeer uitgebreide Employer Branding Analyse met de volgende onderdelen: de sfeer, cultuur, persona’s, ambities, het verhaal van de werkgever, quotes van collega’s en de Employee Value Proposition;
- Een live presentatie van de analyse en het werkgeversmerk op locatie voor jou én collega’s om de essentie van het werkgeversmerk ook bij hen op te roepen en te stimuleren;
- Een concreet advies over de vervolgstappen met betrekking tot jullie werkgeversmerk en recruitment marketing. Dit kunnen jullie zelfstandig uitvoeren of met onze hulp - die keuze is aan jullie. Indien gewenst helpen we jullie met het ontwikkelen van een ambassadeursgroep en organiseren we een interne inspiratiesessie om handvatten mee te geven om dit plan uit te voeren.
Wat dat oplevert
- Met de Employer Branding Analyse ontvang je ook een overzicht van jouw tone of voice als werkgeversmerk. Wat levert dat op? Geen gestoei meer met welke toon jullie aan moeten slaan in vacatures, want je weet welke stem je wilt gebruiken;
- De Analyse staat vol met content ideeën, omdat er zoveel over de sfeer, cultuur en persona’s geschreven wordt. Handig, want dat scheelt jullie een hoop bedenktijd om op de proppen te komen met een idee voor die ene social media post. Je kunt nu een planning vullen met waardevolle ideeën;
- Je hebt een veel beter beeld van hoe de huidige status van jouw werkgeversmerk is. Dit wordt jouw nulmeting. Vanaf dit punt kun je uitbreiden en het merk nog beter neerzetten, dankzij passende recuitment marketing acties.
- Er ontstaat een concreet actieplan met duidelijke acties. De tijd van zweven & zwemmen is nu voorbij, want er is duidelijkheid binnen de organisatie;
- Iedereen binnen de organisatie weet wie er nu verantwoordelijk is voor het stukje recruitment marketing & employer branding, waardoor er meer tijd ontstaat om aan het werk te gaan in plaats van dat er vragen zijn over wie wat nu doet.
1797 euro ex. btw


Het beste van 2 expertises: recruitment & marketing
Deze organisaties gingen je voor
Relaties die ervoor kiezen om te investeren in de toekomst























** LEF Marketeers is gestart in januari 2023. Op dit moment werken we met onze eerste klanten hard aan hun werkgeversmerk. Om je een idee te geven van de relaties waar we mee werken, is dit een greep uit de bedrijven die vertrouwen uitspreken in LEF Groep.

Waarom de analyse?
Met de analyse doen we als het ware een nulmeting: waar sta je nu en waar wil je naartoe met jouw werkgeversmerk? Door deze grondige analyse uit te voeren, heb je een duidelijke strategie en lijn in handen.
Na de analyse volgt er een interne inspiratiesessie, waarmee we jouw verantwoordelijke collega’s de juiste handvatten geven om aan de slag te gaan. Vanuit kunnen we ook ondersteunen bij het samenstellen van een ambassadeursgroep. Zo heb je de juiste mankracht aanwezig om zelf verder te gaan. Wil je onze ondersteuning bij strategische beslissingen of operationele processen? Dat kunnen we voor je regelen.
Dit is wat we doen
Enquête uitzetten onder collega’s


Antwoorden doornemen
Rondleiding door het bedrijf


Teamsessies met collega's
Input verzamelen


Eerste opzet maken
We maken een eerste opzet van de Employer Branding Analyse waarbij we een uitgebreid beeld hebben van de sfeer, cultuur, persona’s, ambities, tone of voice en employee value proposition. De eerste opzet leveren we op als een Word-document, zodat jullie een eerste indruk krijgen van wat wij hebben ervaren en dit eventueel aan kunnen vullen.
Bespreken analyse
We hebben dus kort contact over de analyse en de eerste opzet. Dit is ook het moment om eventuele feedback met ons te delen zodat wij dit mee kunnen nemen in het vervolg.


Advies samenstellen
Presenteren employer branding
analyse op kantoor
We presenteren onze analyse op kantoor voor betrokken collega’s. We nemen jullie mee in onze analyse, geven directe tips en handvatten om jullie werkgeversmerk op te bouwen én komen met een advies voor een passend vervolg. Welke recruitment marketingacties passen bij jullie merk en helpen jullie om nieuwe collega’s blijvend te vinden en te binden?


Advies bespreken
Bepalen vervolg


Eventuele inspiratiesessie intern
Samenstellen ambassadeursgroep


Evaluatie

Kennismaken met LEF?
Hoe staat jouw werkgeversmerk ervoor? We zijn erg benieuwd en gaan graag het gesprek met je aan over jouw uitdagingen, pluspunten en de mogelijkheden. Maak vrijblijvend kennis met LEF Marketeers voor een vervolgadvies voor jouw werkgeversmerk.